Výsledky přijímacích zkoušek
Seznam přijatých uchazečů je zároveň rozhodnutím o přijetí, poštou se zasílá pouze rozhodnutí o nepřijetí (doporučeně)
V souladu s ustanovením § 19 zákona č. 135/2020 Sb., o zvláštních pravidlech pro přijímaní k některým druhům vzdělávání a k jejich ukončování ve školním roce 2019/2020, ve znění pozdějších předpisů, uchazeč nebo zákonný zástupce nezletilého uchazeče svůj úmysl vzdělávat se v dané střední škole potvrdí odevzdáním nebo odesláním zápisového lístku řediteli školy, který rozhodl o jeho přijetí ke vzdělávání,
a to nejpozději do 5 pracovních dnů po nejzazším termínu pro zveřejnění seznamu přijatých uchazečů,
tj. do 24. června 2020 pro šestiletá a osmiletá gymnázia.
Podání žádosti o nové rozhodnutí
Přestože uchazeč nemůže podle zákona č. 135/2020 Sb. podat žádost o odvolání, ředitel školy může dodatečně rozhodnout o přijetí uchazeče na základě žádosti o vydání nového rozhodnutí podle § 101 písm. b správního řádu.
Ředitel školy může tímto způsobem přijmout uchazeče, který:
1. uspěl u přijímací zkoušky, resp. splnil kritéria hodnocení pro přijetí, ale
2. nebyl přijat z důvodu počtu přijímaných uchazečů.
Podání a vyřízení žádosti
Uchazeč může odevzdat řediteli školy žádost o vydání nového rozhodnutí ve lhůtě 3 pracovních dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno rozhodnutí o nepřijetí (počátek této lhůty začíná dnem následujícím po dni doručení rozhodnutí). Lhůta je dodržena i tehdy, když uchazeč podá žádost na poště poslední den lhůty.
Aby ředitel školy mohl žádosti vyhovět, musí být splněny tyto podmínky:
1. existuje volné místo, typicky tedy v případech, kdy jiný uchazeč, který byl přijat, neodevzdal ve stanovené lhůtě zápisový lístek anebo jej vzal zpět, a
2. uchazeč, který podal žádost o nové rozhodnutí, splnil podmínky přijímacího řízení, ale nemohl být přijat z důvodu počtu přijímaných uchazečů.
Vzor žádosti o vydání nového rozhodnutí [PDF, 92 kB]